مطلب آزاد

اخبار و رویداد های کسب و کار ها

مطلب آزاد

اخبار و رویداد های کسب و کار ها

  • ۰
  • ۰

زمانی که صحبت از روشن نشدن موتور برق می شود، باید علت بروز این مشکل به خوبی بررسی شود. علاوه بر این می توانیم اقدامات پیشگیرانه ای داشته باشیم تا از بروز این مشکل جلوگیری کنیم. با من همراه باشید تا علاوه بر بررسی علت بروز این مشکل اقداماتی که زمان روشن نشدن موتور برق بنزینی باید انجام دهید را به شما بگویم.

موتور برق بنزینی

بررسی های لازم برای روشن نشدن موتور برق بنزینی

قبل از هر چیز باید علت روشن نشدن موتور برق بنزینی را پیدا کنید و بعد از برطرف کردن این علت مجددا برای روشن کردن موتور برق بنزینی اقدام کنید. اهیمت بررسی های دوره ای موتور برق بسیار زیاد است چرا که علاوه بر بهبود عملکرد باعث افزایش طول عمر مولد خواهد شد و هزینه های ثانویه را به حداقل می رساند.

سیستم سوخت رسانی

بسیاری از مولدها زمانی که سوخت کافی نداشته باشند شروع به کار نمی کنند. این عملکرد برای محافظت از سیستم سوخت رسانی موتور طراحی شده است. زمانی که تشخیص دادید میزان سوخت موتور کم است باید برای پر کردن مخزن سوخت اقدام کنید و سطح سوخت را در حد استانداردی نگه دارید.

باتری

مولد برای روشن شدن و پمپاژ سوخت به داخل موتور به انرژی اولیه ای نیاز دارد که این انرژی را از باتری تأمین می کند. اگر باتری موتور برق ضعیف باشد یا مشکلی در اتصالات آن وجود داشته باشد مولد قادر به روشن شدن نخواهد بود.محل اتصالات را به خوبی بررسی کنید و در صورت بروز رسوب آن را تمیز کنید. باتری ها بعداز مدت زمان مشخصی کارایی خود را از دست می دهند و برای تعویض آن ها باید اقدام کنید.

سیستم خنک کننده

رادیاتور و شلنگ و کمربند قسمت های اصلی سیستم خنک کننده هستند که در صورت بروز مشکل نمی توانند موتور را به خوبی خنک کنند و باعث از کار افتادن آن می شوند. اتصالات شلنگ و کمربند را از نظر سوراخ، انسداد و خرابی بررسی کنید. اگر رادیاتور با روغن و گرد غبار پوشیده شده است نمی تواند در خنک کردن موتور عملکرد خوبی داشته باشد و موتور از کار می افتد. رادیاتور موتور برق بنزینی را از نظر سوراخ خوردگی و آلودگی ها بررسی کنید.

تنظیمات سیستمی

ممکن است سهواً یکی از دکمه های توقف اضطراری را فشار داده باشید. تمامی تنظیمات سیستمی را بررسی کنید تا از این بابت خیالتان راحت شود.

اگزوز

اگزوز حرارت و گازهای سمی را از موتور برق دور می کند. خروجی اگزوز را بررسی کنید تا مطمعن شوید این عملکرد به خوبی انجام می شود. چرا که در صورت داغ شدن بیش از حد به موتور آسیب های جدی وارد خواهد شد. علاوه بر این ترکیبات سمی موتور با کمک اگزوز از فضا خارج می شود. انسداد اگزوز باعث تجمع این ترکیبات سمی و حتی مرگ می شود.

روغن کاری

تجمع کربن و سایر رسوبات باعث می شود موتور برق نتواند به خوبی کار کند. با روغن کاری می تواید از تجمع این رسوبات پیشگیری کنید و کمک کنید قطعات موتور عملکرد بهتر و روان تری داشته باشند.

موتور بق بنزینی

سرویس های دوره ای

زمانی که با قطعی برق مواجه می شوید مولد به عنوان یک وسیله ی پرکاربرد شما را از تاریکی و بی برقی نجات می دهد اما موتور برق به مراقبت ها و سرویس هایی نیاز دارد تا بتواند در مواقع ضروری عملکرد خوبی از خود نشان دهد. از سرویس های دوره ای موتور برق غافل نشوید این کار باعث می شود بتوانید قبل از این که مشکلی پیش بیاید علت آن را بر طرف کنید. برای انجام سرویس های دوره ای چک لیست هایی داشته باشید و طبق چک لیست ها تمامی موارد را به خوبی بررسی کنید. این کار باعث می شود هر زمان به برق اضطراری نیاز داشتید از موتور برق خود بدون دردسر استفاده کنید.

در نهایت با وجود این که سوریس های دوره ای را به شکل منظمی پیش می برید و اقدامات لازم برای رفع عیب موتور برق را انجام می دهید ممکن است مواردی پیش بیاید که موتور برق بنزینی شما روشن نمی شود. در این شرایط بهتر است از یک کارشناس برق کمک بگیرید. راهنمایی ها و مشاوره ی یک کارشناس برق می تواند مؤثرترین راه برای ایجاد عملکرد درست در مولد باشد.

  • ۰۰/۰۶/۳۱
  • ario asadi

نظرات (۱)

  • لنز ناخن نیل استور
  • بلاگت عالیه

    پاسخ:
    مرسی از شما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی