مطلب آزاد

اخبار و رویداد های کسب و کار ها

مطلب آزاد

اخبار و رویداد های کسب و کار ها

۶ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با توجه به وجود رقابت شدید بین کسب و کارهای مختلف در دنیای امروزی، انجام تبلیغات برای پیشرفت هر کسب و کاری ضروری است اما روش های تبلیغاتی نوین و دیجیتال در جهت برند سازی و رشد یک کسب و کار از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. بنابراین امروزه به دلیل افزایش چشمگیر سرعت مبادله اطلاعات، استفاده از رسانه های دیجیتال به منظور انتقال پیام و مفاهیم به مخاطب برای جذب، جلب توجه و ارائه محصولات یا خدمات به او، به شدت افزایش یافته است.

مزیت استفاده از لوگو موشن

لوگوموشن

لوگو موشن به نماد گرافیکی یک کسب و کار یا تجارت می گویند که در ساخت آن از فنون مختلف طراحی به منظور متحرک سازی و تغییرات صدا استفاده می شود. در واقع آرم های متحرک نشان یک محتوا می باشند که در طرح ها و سایزهای مختلف تهیه می شوند، وسیله ای برای معرفی برندهای تجاری مختلف و تبلیغات آنها و مسیری برای توسعه و رشد برندینگ می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با مزیت های لوگو موشن در تبلیغات یک کسب و کار آشنا کنیم، پس تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

نرم افزار افترافکت به عنوان یکی از بهترین ها برای ساخت لوگو موشن می باشد. این نرم افزار یک سیستم مبتنی بر Tracking به صورت حرفه ای برای ایجاد جلوه های ویژه متنوع برای تهیه لوگو موشن با بهترین کیفیت در زمان کم است. استفاده از این نرم افزارهای تخصصی برای ساخت لوگو موشن کار نسبتاً سختی است که به آموزش و تجربه نیاز دارد.

لوگو موشن چیست

اهمیت لوگو موشن در تبلیغ یک کسب و کار

ساخت لوگو موشن بهترین راهکار برای جذب مخاطب (از طریق اضافه نمودن آن به ویدئوهای تجاری و استفاده از آنها در سایت رسمی برند تجاری یا وب سایت مربوطه، ارسال لوگو موشن در You tube و شبکه های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام و... ) و پیشرفت یک تجارت با صرف کمترین هزینه می باشد، چرا که لوگو موشن در مدت زمان بسیار کمی به تبلیغ یک برند پرداخته و به دلیل ماندگاری زیاد در ذهن مخاطب بازدهی بالایی دارد. از این رو استفاده از لوگو موشن راهی موفق برای برندینگ، ارتقا برند در زمینه کسب و کار مربوطه و متمایز ساختن آن از رقیبان می باشد.

با توجه به اهیمت زیاد طراحی لوگو موشن در روند رشد برند باید پروژه های طراحی لوگو موشن را به دست افرادی بسپارید که تخصص و دانش کافی در این زمینه دارند. سپردن پروژه های طراحی لوگو موشن به دست افرادی که تخصص کافی در این زمینه ندارند نتیجه چندانی نخواهد داشت و فقط زمان و هزینه ی شما را به هدر می دهد.

اهمیت استفاده از لوگو موشن

مزایای لوگو موشن در تبلیغات کسب و کارها

با استفاده از لوگو موشن در ابتدا یا انتهای یک تیزر تبلیغاتی می توان به شکل مؤثرتری لوگوی برند را در ذهن مخاطب ماندگار کرد. لوگو موشن می تواند بین لوگوهای استاتیکی که شباهت زیاید به یک دیگر دارند تمایز ایجاد کند و داستان و طرح برند شما را به مخاطب معرفی کند. در ادامه به فهرستی از این مزیت های اشاره خواهم کرد با من همراه باشید.

  • جذاب کردن تبلیغات و کمک به برند سازی و ماندگار لوگو در ذهن مخاطب
  • جلب اعتماد مخاطبان و مشتریان خاص و اعتبار بخشی به کسب و کار مربوطه
  • بر انگیختن احساسان مخاطبین و هیجان بخشیدن به آنها به دلیل جذابیت های تصویری و صوتی یک لوگو موشن خلاقانه و ایجاد ارتباط با آنها، چرا که یک لوگو موشن حرفه ای منجر به شکل گیری دید مثبت در مخاطب شده و تا مدت طولانی در ذهن او باقی خواهد ماند.
  • اثر بخشی و راندمان بیشتر لوگو موشن نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی
  • برخورداری از تبلیغات کار ساز و اثر گذار با صرف هزینه کمتر نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی
  • امکان اضافه نمودن لوگو موشن به تبلیغات ویدئویی جهت مشخص نمودن هدف برند مربوطه و انتقال مفاهیم و دلایل لازم به مخاطب برای دنبال کردن برند مربوطه
  • قابلیت استفاده از لوگو موشن در پلاتفرم های مختلف

مزیت استفاده از لوگو موشن

همه کسب و کارها برای توسعه برند خود در تلاش هستند تا تصویر ماندگاری از خود در ذهن مخاطب باقی گذاشته و از رقبای خود متمایز باشند. یکی از این روش های قدرتمند و نو ظهور در بین رسانه های دیجیتال، لوگو موشن می باشد که باعث ماندگاری تصویر یک کسب و کار در ذهن مخاطبین می شود. با توجه به نقش لوگو موشن در روند رشد برند استفاده از این تکنیک برای ایجاد تمایز با رقبا تأثیر عمیقی بر ذهن مخاطب خواهد داشت.

 

  • ario asadi
  • ۰
  • ۰

یکی از راه های تشخیص موتور برق باکیفیت این است که نظر خریداران آن را پرس جو کنید. موتور برق لانسین یکی از برندهای شناخته شده ای است که به علت کاهش مصرف سوخت می تواند نیروی برق را به شکل بهینه ای تولید کند. این برند شایسته توانسته است رضایت مشتریان زیادی را با نام خود همراه کند.

علت اصلی توان بالای این موتوربرق ها همین بالا بودن انرژی تولید شده توسط آن ها است. در موتور برق های بنزینی مصرف سوخت بسیار بالا است و علی رغم این که شرکت های سازنده تلاش های زیادی در جهت تولید موتور برق های بنزینی با مصرف سوخت کمتر می کنند اما این موتور برق ها در مقایسه با موتور برق های دیزلی همچنان میزان سوخت بیشتری مصرف می کنند. از این جهت می توان گفت موتور برق های دیزلی راندمان سوخت بالاتری دارند و با سوزاندن میزان سوخت کمتری انرژی بیشتری تولید می کنند.

راندمان سوخت موتور برق

راهکارهایی برای کاهش مصرف سوخت

نگهداری از موتور برق در شرایط مطلوب و  عاری از گرد و غبار و  و دور از رطوبت چرا که این عوامل باعث کاهش راندمان موتور برق می شوند.

انجام منظم سرویس های دوره ای موتور برق و سرویس و تنظیم سیستم سوخت رسانی کمک می کند مصرف موتور برق در حالت بهینه ای قرار بگیرد.

تعویض موتور برق های با طول عمر بالا، چرا که این موتور برق ها مستهلک شده و میزان سوخت مصرفی بالایی دارند.

تمیز و سالم نگه داشتن سیستم احتراق یا شمع موتور برق و استفاده از سوخت مطلوب و با کیفیت، باعث کاهش مصرف سوخت آن می شود، چرا که سوخت بدون کیفیت و نامناسب  خاصیتی ندارد.

بهینه نبودن فیلتر هوای دستگاه علاوه بر افزایش میزان آلودگی، مصرف سوخت موتور برق را بالا می برد. کیفیت نامناسب فیلتر موتور برق سبب افزایش میزان سوخت آن می شود، چرا که کثیفی یا فرسوده بودن فیلتر هوای دستگاه از ورود هوای تازه به داخل موتور برق ممانعت می کند. در صورتی که میزان هوای ورودی به درون دستگاه کافی نباشد، سبب احتراق ناقص در ان گشته و فشار زیادی به موتور برق وارد می سازد.

کاهش مصرف سوخت در موتور برق

علت بالاتر بودن قیمت موتور برق دیزلی نسبت به انواع بنزینی

سر و صدای موتور برق دیزلی بسیار بیشتر از موتور برق های بنزینی است و به همین علت از موتورهای دیزلی برای مصارف صنعتی استفاده می شود. به علت نوع احتراق و آزارد شدن انرژی بیشتر در موتورهای دیزلی این موتورها صدای بیشتری تولید می کنند.

موتوربرق های دیزلی به علت تولید حرارت زیادتر به سیستم خنک کننده ی رادیاتور و آب نیاز دارند. یکی از دلایل گران تر بودن موتور برق های دیزلی این است که سیستم خنک کننده ی پیچیده تری دارد. موتور های بنزینی از سیستم هوا خنک برای خنک سازی موتور استفاده می کنند.

قابلیت اطمینان ضریبی است که در سیستم توزیع قدرت به کار می رود و به معنی انجام شدن ماموریت یک سیستم است. موتور برق های دیزلی خیلی کمتر از موتور برق های بنزینی به تعمیر نیاز پیدا می کنند و به همین دلیل می توان گفت قابلیت اطمنان در آن ها بسیار بیشتر است. موتور برق بنزینی به علت ساختمان پیچیده و و اجزای بیشتری که دارد به تعمیر بیشتری نیاز پیدا می کند و این قابلیت اطمینان در آن پایین است.

تفاوت قیمت موتور برق

تعیین مقدار مصرف سوخت در موتور برق

تعیین مقدار سوخت مصرفی موتور برق بسیار اهمیت دارد، چرا که باید یک مقدار مشخص از سوخت تا چه حدی انرژی تولید می کند  تا سایر دستگاه ها را روشن نماید. از سوی دیگر با تعیین میزان سوخت مصرفی، از اینکه در طی استفاده چند مرتبه باید مخزن سوخت دستگاه پر شود، آگاهی یافته و در حین استفاده از موتور برق با خاموشی آن و از کار افتادن دستگاه های برقی مواجه نمی شوید.

برای این که میزان مصرف موترو برق را تعیین کنید می توانید از اطلاعاتی که بر روی آن درج شده کمک گرفت. هر چه بار موتور برق بیشتر باشد، دستگاه به سوخت بیشتری نیاز خواهد داشت و به همان نسبتی که از دستگاه بار برداشته شود مصرف سوخت افزایش پیدا می کند.

تعیین مقدار سوخت

نتیجه گیری نهایی

موتور برق مولدی مناسب برای تأمین برق اضطراری و قطعی برق، وسیله ای کارآمد برای محیط های مختلف نظیر بیمارستان، باغ، کارگاه صنعتی، کارخانجات، منازل و ... می باشد. این دستگاه پرکاربرد بسته به نوع آن با مصرف سوخت هایی مثل بنزین، گازوییل یا گاز، انرژی مکانیکی حاصل از احتراق را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

فروش بالای یک موتور برق می تواند نشان دهنده ی کیفیت و کارایی بالای آن باشد. موتور برق لانسین یکی از بهترین برندهایی است که در بازار جهانی شناخته شده است که از نظر قیمت و کیفیت در سطح استانداردی قرار دارد به همین علت بسیاری از افراد ترجیح می دهند این موتور برق را انتخاب کنند.

 

  • ario asadi
  • ۰
  • ۰

دیزل ژنراتور مولدی است که در بیمارستان ها، ساختمان های تجاری و اداری، کارخانه های صنعتی، سرویس های خدمات اینترنتی، ویلاها و ساختمان های دور از شهر، معادن و... برای تولید برق به کار می رود. قطع شدن های بی هنگام برق و دسترسی نداشتن برق به مناطق دور افتاده قبل از تولید مولدهای برق کابوسی بود که بسیاری از افراد با آن درگیر بودند و به دلیل وجود این نیاز مولدهای برق را تولید کردند. در این بین دیزل ژنراتور ولوو یکی از مولدهای شناخته شده ای است که به علت استفاده از مواد اولیه ی باکیفیت در ساخت قطعات طول عمر بالایی دارد.

استفاده ی مداوم از دیزل ژنراتور برای تأمین برق می تواند به مرور زمان باعث ایجاد آسیب هایی در آن شود. شناسایی این آسیب ها و بر طرف کردن آن ها می تواند به عملکرد بهینه ی وملد کمک کند. با من همراه باشید تا این عیب ها و دلایل آن را برررسی کنیم.

عیب یابی دیزل ژنراتور

بهترین راهکار در بهبود کارایی مولد

با انجام بررسی ها و تهیه چک لیست از بررسی های روزانه، هفتگی و ماهانه می توانید در صورت بروز مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن از آن اطلاع پیدا کنید و آسیب های احتمالی را به حداقل برسانید. با انجام این کار می توانید طول عمر مولد را افزایش دهید.

مراقبت های روزانه: خروجی اگزوز دیزل ژنراتور را بررسی کنید و مطمئن شوید که گازهای مولد از محیط خارج می شوند. بررسی روزانه ی صدای دیزل ژنراتور، بررسی سیم پیچی های و عایق بودن آن ها، بررسی مداوم نوسان های برق، اندازه گرفتن دمای دستگاه و دمای گاز خروجی برای اطمینان از کارکرد درست سیستم خنک کننده و مواردی از این قبیل باید به صورت روزانه انجام شود.

چک لیست های: از اتصالات رادیاتور و کامل بودن مخزن آن اطمینان پیدا کنید که خنک سازی دیزل ژنراتور به بهترین نحو انجام می شود و نشتی وجود ندارد. روغن دیزل ژنراتور باید بعد از هر 150 یا 200 ساعت تعویض شود. علاوه بر این روغن دستگاه باید به صورت هفتگی بررسی شود. باطری ها و سر باطری ها، کابل های اتصال، بار خروجی و فیلترها، سیستم روغن و سوخت رسانی از جملهه مواردی هستند که باید به صورت هفتگی بررسی شوند.

چک لیست ماهیانه: اتصالات تابلوفرمان و تابلو قدرت، یاتاقان ها و اتصالات آن باید هر ماه بررسی شوند و روانکاری و روغن کاری شوند، مقاومت سیم پیچ ها، لرزه گیرها و مواردی از این قبیل باید به صورت ماهیانه بررسی شوند و از ابروز مشکلات احتمالی پیشگری کرد.

بهبود کارایی دیزل ژنراتور

مواردی که در چک کردن دیزل ژنراتور به آن برخورد می کنید

دور پایین و نوسان در مولد: در صورت بروز این مشکل بهتر است با نمایندگی تماس بگیرید و در خواست مشاوره کنید. دور پایین مولد می تواند نشان دهنده ی عواملی مانند خرابی سنسور گاورنر یا مشکل در تنظیمات ECU است.

خروج دود سیاه از اگزوز: در صورتی که سوپاپ های دود لقی داشته باشد یا به درستی آب بندی نشده باشد شاهد خروج دود از مولد خواهید بود که با تنظیم کردن و آب بندی درست این مشکل بر طرف خواهد شد. گرفتگی انژکتور که با سرویس و بررسی درست می شود. دوده گرفتن محفظه ی احتراق و کثیف بودن فیلتر هوا باعث ایجاد دود سیاه می شود.

خروج دود آبی از دیزل ژنراتور: خروج دود آبی از مولد نشان دهنده ی روغن سوزی دستگاه است و باید از تعمیر کار کمک بگیرید. در پاره ای از مواقع با تعویض لاستیک های آب بندی سوپاپ ها این مشکل بر طرف می شود اما در بسیاری از موارد باید رینگ و پیستان ها تعویض شوند.

خروج دود سفید از مولد: در صورتی که بوی موتور را حس نکردید انگشتان خود را مزه کنید. وجود مزه ی شیرینی نشان دهنده ی نشت مایع خنک کننده باشد. دلیل این نشتی می تواند ترک برداشتن سیلندر باشد. مشکل در احتراق یا نشتی مایع خنک کننده به محفظه ی سوخت می تواند باعث بروز این مشکل شود. خروج دود سفید هم می تواند نشان دهنده ی مشکلی باشد. برای بررسی این موضوع کف دست خود را جلو اگزوز بگیرید و برای 20 ثانیه نگه دارید در صورتی که بوی قوی موتور را حس کردید سوخت به مقدار زیاد به داخل موتور تزریق شده است.

جوش آوردن: سطح مایع خنک کننده، آب بندی واشر سر سیلندر، پمپ آب، ترموستات دستگاه، تسمه پروانه و مواردی از این قبیل در صورتی که به خوبی کار نکنندمی توانند باعث جوش اوردن مولد شوند.

عیب هایی که برای دیزل ژ«راتور پیش می آید

انواع دیزل ژنراتور ولوو با تنوع و کارایی متفاوت پاسخگوی نیاز تأمین برق شما در هر سطحی هستند. ولوو یکی از برندهای شناخته شده ی دیزل ژنراتور است که به علت طول عمر بالای محصولات خود به شهرت رسیده است.

  • ario asadi
  • ۰
  • ۰

موتور های دیزلی دسته ای از مولدها هستند که به علت کاربرد گسترده ای که دارند مورد توجه زیادی قرار گرفته اند. این موتورها سوخت دیزل را در داخل محفظه ای بسته دراثر احتراق به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. با توجه به مقایسه انجام گرفته بین سوخت دیزل و بنزین و مولدهای دیزلی و بنزینی می توانید انتخاب بهتری در این زمینه داشته باشید و خرید رضایت بخشی را تجربه کنید. موتور برق دیزلی مولدی است که نیروی برق را به شکل بهینه تری تولید می کند اما خرید، سرویس و نگه داری از آن هزینه ی بیشتری برای شما به همراه دارد.

موتور برق دیزلی

تفاوت های بنزین و گازوئیل در تولید انرژی

در مقایسه روشن شدن موتورهای بنزینی نسبت به موتورهای دیزلی راحت تر است چرا که بنزین راحت تر مشتعل می شود. سوخت دیزل ذرات معلق بیشتری در اثر سوختن تولید می کند. هزینه ی سوخت بنزین حدود سه برابر بیشتر از سوخت دیزل است.

از طرف دیگر با توجه به این که حرارت بیشتری ضمن سوختن دیزل ایجاد می شود مولدهای دیزلی برای افزایش دما به حد مشخصی به سوخت کمتری نیاز دارند. از این جهت می توان گفت این مولدها از نظر میزان مصرف سوخت عملکرد بهینه تری دارند. با یک مقایسه ی کلی متوجه می شوید که گازوئیل یا دیزل سنگین تر و روغنی تر از بنزین است و بوی متفاوتی دارد. با توجه به این که گازوئیل سنگین تر از بنزین است نقطه جوش و نقطهی تبخیر زیاد تری دارد و برای فشرده سازی و تراکم آن مشکل چندانی وجود ندارد.

تفاوت موتور برق دیزلی و بنزینی

عملکرد سیستم انژکتور به چه صورت است

اگر موتور مخلوط سوخت و هوا را بیش از حد متراکم کند احرتاق اتفاق می افتد و انرژی حاصل از احتراق باعث ضربه زدن و راه افتادن پیستان ها می شود. به همان اندازه ای که تراکم بیشتر باشد قدرت بیشتری تولید می شود. نکته ی قابل توجه در مورد موتورهای دیزلی این است که هزینه ی تعمیر این مولدها بیشتر از مولدهای بنزینی است. انژکتور موتورهای دیزلی از اجزای بسیار پیچیده ای تشکیل شده است که باید به اندازه ای مقاوم باشند که بتوانند فشار داخلی سیلندر را تحمل کنند. قطرات ریز سوخت که به صورت یکنواخت پخش شده اند در محفظه ی احتراق به گردش در می آیند.

موتور دیزلی فقط هوا را می گیرد و بعد از متراکم سازی آن احتراق به صورت خود به خودی انجام می شود. بالا بودن نسبت تراکم موتور های دیزلی تا دوبرابر باعث بازدهی بالای این مولدها می شود. رودولف دیزل مخترع موتورهای دیزلی با هدف به وجود آوردن موتورهایی با بازدهی بالا موتورهای دیزلی را توسعه داد. یک موتور بنزینی مخلوطی از هوا و سوخت را با مکش به محفظه ی احتراق وارد می کند و در مرحله ی بعد با جرقه این مخلوط سوخت و هوا را شعله ور می کند.

موتورهای کوچک و موتور هایی که سیستم احتراقی پیچیده ای ندارند از گرمکن استفاده می کنند اما انواعی که پیچیده تر هستند توسط ECM که مجموعه ای از سنسورهای پیچیده است این وضعیت کنترل می شود.

شمع گرمکن در موتور های دیزلی کمک می کند دمای هوای موتور سرد زودتر بالا برود. بعضی از موتورهای دیزلی یک شمع گرمکن دارند. در مواقعی که موتور دیزل سرد است با دمای هوا برای مشتعل ساختن سوخت به اندازه ی کافی نیست، این شمع گرمکن محفظه ی احتراق را گرم می کند و کمک می کند دمای هوا زودتر به حد مشخصی برای احتراق برسد.

عملکرد انژکتور

نتیجه گیری نهایی

با توجه به این که میزان فشرده سازی سوخت در موتورهای دیزلی بیشتر است انرژی بیشتری برای حرکت فراهم می شود و می توان گفت موتورهای دیزلی عملکرد بهینه تری نسبت به موتور  برق های بنزینی دارند. موتور های بنزینی این قابلیت را ندارد که سوخت را فشرده سازی کنند و با سیستم جرقه زنی ترانزیستوری یا شمعک فعل و انفعالات احتراق انجام می شود.

با به حرکت در آمدن پیستان در اثر این احتراق نیروی مکانیکی به نیروی الکتریکی تبدیل می شود. مخلوط سوخت و هوا در داخل محفظه ی احتراق فشرده می شود. در اثر افزایش دمای هوای فشرده شده و پاشیده شدن سوخت روی این هوای داغ گازوئیل شعله ور می شود. در موتور برق دیزلی سیستم شمع و جرقه زنی وجود ندارد و تنها بر اثر فشرده سازی هوا نیرو محرکه ی لازم برای اشتعال ایجاد می شود.

  • ario asadi
  • ۰
  • ۰

مسئله ی قطع برق مشکلی غیر قابل پیش بینی است و با دردسرهایی همراه است. تهیه ی یک موتور برق می تواند برای چنین روزهایی پیشنهاد مناسبی باشد. کمپانی هوندا تولید کننده ی ژاپنی مطرح موتور برق های استاندارد و مطرح المکس است که در سطح جهانی شهرت دارد. این محصول با 3800 وات توان مفید پاسخگوی تمام نیازهای یک ساختمان اداری یا مسکونی خواهد بود و از نظر کیفیت قطعات، طول عمر و بینه بودن مصرف انرژی از نمونه های مثال زدنی است. موتور برق المکس یک مولد چهار زمانه است که مصرف سوخت آن 30 در صد کمتر از سایر برندهای موتور برق است.

عملکرد موتور برق

اهمیت استفاده از موتور برق

مهم ترین مزیت موتور برق های المکس این است که سطح صدای آن ها در حد آزار دهنده ای نیست و از جمله بی صداترین موتور برق ها در سطح جهان هستند. مخزن سوخت بزرگ این مولد کمک می کند دستگاه برای مدت زمان طولانی تری روشن بماند و برق تولید کند. کنترل پنل دستگاه در برابر ورود گرد و غبار و آب مقاوم است. با توجه به وزن کم این دستگاه به راحتی قابل حمل بوده و فضای کمی را اشغال می کند.

یکی از مواردی که هنگام خرید موتور برق باید به آن دقت داشت نویز صدای دستگاه است. موتور برق وسیله ای است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. این انرژی مکانیکی در اثر سوختن سوخت های فسیلی ایجاد می شود. موتور برق ها به دو حالت تک فاز و سه فاز هستند و با سوخت های گازوئیل، بنزین یا گاز روشن می شوند.

اهمیت موتور برق

روش های نگه داری و افزایش طول عمر مولد

در صورتی که از موتور برق به شکل صحیحی مراقبت و نگه داری کنید علاوه بر این که مصرف سوخت آن کاهش پیدا می کند، عمر مفید آن افزایش پیدا می کند. در ادامه به نکاتی که منجر به افزایش طول عمر موتور برق می شود اشاره خواهیم کرد.

  • چراغ های هشدار دستگاه می تواند کمک کند سرویس و سوخت رسانی در زمان مشخصی انجام شود و به دستگاه آسیبی وارد نشود.
  • در صورتی که توان راکتیو بالا بود باید از خازن استفاده شود تا عملکرد موتور بهبود پیدا کند.
  • روغن کاری موتور برق باید در زمان های مشخصی انجام شود تا قطعات بتوانند به خوبی کار کنند.
  • در بازه های زمان مشخصی موتور و قطعات آن به خوبی بررسی شود.
  • از موتور برق در بار پیشنهادی استفاده شود.
  • موتور برق باید در جایی قرار داده شود که گرمای حاصل از موتور به راحتی بتواند تهویه شود.
  • کارکرد موتور برق به طور متوسط 8 ساعت است.

نگه داری از موتور برق

اجزای موتور برق

سیستم تنظیم ولتاژ

وظیفه این قسمت تنظیم ولتاژ خروجی است. تنظیم کننده ی AVR دستگاه از ایجاد نوسان های مداوم جلوگیری می کند. کلیه ی محصولات این مجموعه مطابق با بالاترین استانداردهای جهانی یعنی ISO تولید می شود.

شاسی 

مهم ترین عاملی که در کاهش صدای موتور برق نقش دارد شاسی است که به دو دسته ی کانوپی دار و بدون کانوپی تقسیم می شود. کانوپی محفظه ای است که که به آن اتاق سایلنت نیز گفته می شود و نقش مهمی در کاهش صدای موتور برق دارد. موتور برق های کانوپی دار مناشسب ترین انتخاب برای ساختمان های اداری و مسکونی هستند.

موتور

تامین انرژی الکتریکی بر عهده این قسمت است و انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

سیستم سوخت 

سیستم سوخت موتور برق بسته به این که از چه نوع سوختی استفاده شود متفاوت است. این سیستم می تواند روی خود دستگاه باشد یا این که به صورت یک قسمت مجزا به دستگاه وصل شود.

سیستم روغن کاری 

موتور و قطعات آن برای این که کارکدر درستی داشته باشند اصطکاک بین قطعات کاهش پیدا کند به روغن کاری نیاز دارد.

سیستم خنک سازی 

از آنجایی که حرارت موتور ممکن است به موتور و قطعات آن صدمه وارد کند از سیستم خنک سازی برای کاهش دمای قطعات استفاده می شود.

اجزای موتور برق

خرید مولد برق از نمایندگی های معتبر فرصتی برای استفاده از خدمات پس از فروش و گارانتی محصول است. مهم ترین اصل در انتخاب موتور برق مناسب این است که قبل از خرید اطلاعات کافی در مورد انواع آن به دست آورید. موتور برق المکس یکی از نمونه هایی است که به علت تولید صدای بسیار کم مورد استقبال زیادی وارد شد.

  • ario asadi
  • ۰
  • ۰

یک از نکاتی که هنگام خریدمولد باید در نظر داشت انتخاب نوع برند آن است. موتور برق کوپ یکی از نمونه های شناخته شده ای است که به علت کیفیت و توان بالا توانسته است رضایت خریداران را در سراسر جهان با نام خود همراه کند. اما خرید یک موتور برق خوب اولین مرحله است و برای راه اندازی آن باید نکات خاصی را رعایت کرد.

بعد از خرید موتور برق برای راه اندازی آن به شکلی صحیح باید نکته های خاصی را رعایت کنید تا دستگاه از حالت گارانتی خارج نشود و مشکلی برای شما ایجاد نشود. در بسیاری از موارد دیده شده است که با انجام یک اشتباه به مولد آسیب هایی وارد می شود و از آنجایی که این آسیب ها به علت عدم آگاهی ایجاد می شود نمایندگی ها مسئولیتی در قبال آن از خود نشان نمی دهند. راه اندازی تمامی موتور برق ها تقریبا به یک شکل انجام می شود. با من همراه باشید تا مراحل راه اندازی موتور برق را به صورت مرحله به مرحله شرح دهم.

راهنمای خرید موتور برق

مراحل راه اندازی موتور برق از استارت تا خاموش کردن

همانطور که قبلا هم گفته شد راه اندازی موتور برق مستلزم رعایت نکایت است که دستگاه به بهترین شکل ممکن عملکرد خود برای تولید برق شروع کند. این مراحل به ترتیب زیر باید انجام شود تا ایراد خاصی ایجاد نشود.

آماده سازی موتور برق و جایگاه آن

این مرحله نقش مهمی در پیشگیری از ایجاد آسیب به موتور برق شما خواهد داشت. در درجه ی اول محفظه ی روغن را چک کنی و مطمئن شوید به اندازه ی کافی روغن در این محفظه وجود دارد. نشانگر نمایش دهنده ی سطح روغن یا چراغ های هشدار دهنده می توانند در این زمینه کمک کننده باشند. در ادامه مطمئن شوید که سوخت به میزان کافی در موتور برق وجود دارد چرا که روشن کردن مولد بدون سوخت غیر ممکن است. در بهترین حالت سه چهارم مخزن باید از سوخت پر شده باشد و نباید مخزن را خیلی پر کنید. از سوخت هایی که خالص هستند استفاده کنید سوخت هایی که با مکمل ترکیب شده اند انتخاب مناسبی نیستند.

تنظیمات قبل از استارت

بسته به این که استارت دستگاه شما به چه شکلی باشد این مرحله می تواند متفاوت باشد. در موتور برق های با استارت های هندلی یا دستی باید تسمه را بکشید و کلید ساسات را باز کنید و بعد از این که تسمه را رها کردید ساسات را از حالت باز به حالت نیمه باز در آورید. در انواعی که استارت الکتریکی دارند کلید استارت را باز کنید یا دکمه ی استارت را فشار دهید و شیر سوخت را باز کنید تا دستگاه شروع به کار کند. انواعی ازمولد ها استارت خودکار دارند که به صورت خودکار موتور برق را روشن می کند و در صورت وصل شدن جریان آن را به صورت خودکار خاموش می کند. این مولدها به اپراتور نیازی ندارند.

روش صحیح خاموش کردن موتور برق

پس از پایان کار با موتور برق به منظور خاموش کردن آن باید طبق اصول خاصی این کار را انجام دهید. در درجه ی اول باید موتور برق را از زیر بار خارج کنید و بعد از این که خنک شد با کمک کلید OFF دستگاه را خاموش کنید و در نهایت شیر سوخت را ببندید.

مراحل راه اندازی موتور برق

شرایط نگه داری از موتور برق

نوع مصرف و شرایط نگه درای از مولد نقش مهمی در افزایش طول عمر آن دارد. قبل از هر چیز باید به اندازه ی کافی در این زمینه اطلاعات به دست آورید و بدون آگاهی هیچ کاری انجام ندهید. روش استفاده، نصب و راه اندازی و سرویس و نگه داری دستگاه را مطالعه کنید یا از فردی که در این زمینه آگاهی دارد بپرسید. در صورتی که موتور برق را به صورت دوره ای سرویس کنید می توانید عمر و کارایی آن را افزایش دهید. بنابراین به هیچ عنوان دستور العمل ها را فراموش نکنید.

با توجه به اهمیت موتور برق و بالا بودن هزینه ی خرید آن بهتر است تمامی مراحل سرویس و نگه درای از آن را به خوبی بدانید. خرید موتور برق از نمایندگی های مجاز این فرصت را فراهم می کند که بتوانید تمام اطلاعات لازم برای نگه داری از مولد را به شکلی مؤثر یاد بگیرید. انتخاب موتور برق مناسب نیز از جمله عواملی است که در هزینه های تعمیر، سرویس و نگه درای نقش به سزایی دارد. موتور برق کوپ یکی از نمونه هایی است که می توانید با خیال راحت آن را خریداری کنید و بدون نگرانی از آن استفاده کنید.

  • ario asadi