مطلب آزاد

اخبار و رویداد های کسب و کار ها

مطلب آزاد

اخبار و رویداد های کسب و کار ها

  • ۰
  • ۰

دیزل ژنراتور مولدی است که در بیمارستان ها، ساختمان های تجاری و اداری، کارخانه های صنعتی، سرویس های خدمات اینترنتی، ویلاها و ساختمان های دور از شهر، معادن و... برای تولید برق به کار می رود. قطع شدن های بی هنگام برق و دسترسی نداشتن برق به مناطق دور افتاده قبل از تولید مولدهای برق کابوسی بود که بسیاری از افراد با آن درگیر بودند و به دلیل وجود این نیاز مولدهای برق را تولید کردند. در این بین دیزل ژنراتور ولوو یکی از مولدهای شناخته شده ای است که به علت استفاده از مواد اولیه ی باکیفیت در ساخت قطعات طول عمر بالایی دارد.

استفاده ی مداوم از دیزل ژنراتور برای تأمین برق می تواند به مرور زمان باعث ایجاد آسیب هایی در آن شود. شناسایی این آسیب ها و بر طرف کردن آن ها می تواند به عملکرد بهینه ی وملد کمک کند. با من همراه باشید تا این عیب ها و دلایل آن را برررسی کنیم.

عیب یابی دیزل ژنراتور

بهترین راهکار در بهبود کارایی مولد

با انجام بررسی ها و تهیه چک لیست از بررسی های روزانه، هفتگی و ماهانه می توانید در صورت بروز مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن از آن اطلاع پیدا کنید و آسیب های احتمالی را به حداقل برسانید. با انجام این کار می توانید طول عمر مولد را افزایش دهید.

مراقبت های روزانه: خروجی اگزوز دیزل ژنراتور را بررسی کنید و مطمئن شوید که گازهای مولد از محیط خارج می شوند. بررسی روزانه ی صدای دیزل ژنراتور، بررسی سیم پیچی های و عایق بودن آن ها، بررسی مداوم نوسان های برق، اندازه گرفتن دمای دستگاه و دمای گاز خروجی برای اطمینان از کارکرد درست سیستم خنک کننده و مواردی از این قبیل باید به صورت روزانه انجام شود.

چک لیست های: از اتصالات رادیاتور و کامل بودن مخزن آن اطمینان پیدا کنید که خنک سازی دیزل ژنراتور به بهترین نحو انجام می شود و نشتی وجود ندارد. روغن دیزل ژنراتور باید بعد از هر 150 یا 200 ساعت تعویض شود. علاوه بر این روغن دستگاه باید به صورت هفتگی بررسی شود. باطری ها و سر باطری ها، کابل های اتصال، بار خروجی و فیلترها، سیستم روغن و سوخت رسانی از جملهه مواردی هستند که باید به صورت هفتگی بررسی شوند.

چک لیست ماهیانه: اتصالات تابلوفرمان و تابلو قدرت، یاتاقان ها و اتصالات آن باید هر ماه بررسی شوند و روانکاری و روغن کاری شوند، مقاومت سیم پیچ ها، لرزه گیرها و مواردی از این قبیل باید به صورت ماهیانه بررسی شوند و از ابروز مشکلات احتمالی پیشگری کرد.

بهبود کارایی دیزل ژنراتور

مواردی که در چک کردن دیزل ژنراتور به آن برخورد می کنید

دور پایین و نوسان در مولد: در صورت بروز این مشکل بهتر است با نمایندگی تماس بگیرید و در خواست مشاوره کنید. دور پایین مولد می تواند نشان دهنده ی عواملی مانند خرابی سنسور گاورنر یا مشکل در تنظیمات ECU است.

خروج دود سیاه از اگزوز: در صورتی که سوپاپ های دود لقی داشته باشد یا به درستی آب بندی نشده باشد شاهد خروج دود از مولد خواهید بود که با تنظیم کردن و آب بندی درست این مشکل بر طرف خواهد شد. گرفتگی انژکتور که با سرویس و بررسی درست می شود. دوده گرفتن محفظه ی احتراق و کثیف بودن فیلتر هوا باعث ایجاد دود سیاه می شود.

خروج دود آبی از دیزل ژنراتور: خروج دود آبی از مولد نشان دهنده ی روغن سوزی دستگاه است و باید از تعمیر کار کمک بگیرید. در پاره ای از مواقع با تعویض لاستیک های آب بندی سوپاپ ها این مشکل بر طرف می شود اما در بسیاری از موارد باید رینگ و پیستان ها تعویض شوند.

خروج دود سفید از مولد: در صورتی که بوی موتور را حس نکردید انگشتان خود را مزه کنید. وجود مزه ی شیرینی نشان دهنده ی نشت مایع خنک کننده باشد. دلیل این نشتی می تواند ترک برداشتن سیلندر باشد. مشکل در احتراق یا نشتی مایع خنک کننده به محفظه ی سوخت می تواند باعث بروز این مشکل شود. خروج دود سفید هم می تواند نشان دهنده ی مشکلی باشد. برای بررسی این موضوع کف دست خود را جلو اگزوز بگیرید و برای 20 ثانیه نگه دارید در صورتی که بوی قوی موتور را حس کردید سوخت به مقدار زیاد به داخل موتور تزریق شده است.

جوش آوردن: سطح مایع خنک کننده، آب بندی واشر سر سیلندر، پمپ آب، ترموستات دستگاه، تسمه پروانه و مواردی از این قبیل در صورتی که به خوبی کار نکنندمی توانند باعث جوش اوردن مولد شوند.

عیب هایی که برای دیزل ژ«راتور پیش می آید

انواع دیزل ژنراتور ولوو با تنوع و کارایی متفاوت پاسخگوی نیاز تأمین برق شما در هر سطحی هستند. ولوو یکی از برندهای شناخته شده ی دیزل ژنراتور است که به علت طول عمر بالای محصولات خود به شهرت رسیده است.

  • ۰۰/۰۷/۲۲
  • ario asadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی