مطلب آزاد

اخبار و رویداد های کسب و کار ها

مطلب آزاد

اخبار و رویداد های کسب و کار ها

۲ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی از ضروری ترین تجهیزات هر واحد صنعتی موتور برق است که می تواند بدون وقفه دستگاه های شما را روشن نگه دارد و مانع از اتلاف زمان نیروهای شما شود. با توجه به اهمیت این دستگاه هنگام خرید آن باید به نکات خاصی توجه داشته باشید ک یکی از مهم ترین این نکات اندازه ی دستگاه و قیمت آن است. مسلماً موتور برقی که دارای ابعاد بزرگ تری باشد توانایی تولید برق بیشتری دارد و می تواند برای یک واحد صنعتی کوچک کمناسب ترین انتخاب باشد. با توجه به این که موتور برق دیزلی نسبت به انواع بنزینی عملکرد بهینه تری دارند برای تأمین برق یک مجموعه ی صنعتی مناسب ترین انتخاب است.

موتور برق های دیزلی نسبت به انواع بنزینی ایمنی بیشتری دارند چراکه سوخت دیزل نسبت به بنزین دیرتر مشتعل می شود. علاوه بر این توانایی بیشتری برای تولید برق دارند و می توانند برای مدت زمان طولانی تری برق را با هزینه ی کمتری تولید کنند. با این وجود بسته به این که به کدام نوع سوخت دسترسی دارید می توانید یک نمونه را انتخاب کنید. توصیه می کنم تا انتهای این متن با من همراه باشید تا اطلاعات دقیق تری در مورد این دسته از مولدها به شما بدهم.

قیمت موتور برق دیزلی
مزیت موتور برق دیزلی نسبت به سایر انواع 

سوخت دیزل یا گازوئیل نسبت به سوخت بنزین قیمت کمتری دارد و به همین علت در سال های اخیر به موتور برق های دیزلی توجه بیشتری می شود و بسیاری از صنایع ترجیح می دهند از موتور برق دیزلی استفاده کنند. سوخت دیزل نسبت به آتش سوزی حساسیت کمتری دارد و به همین علت می توان به ایمن بودن آن اعتماد بیشتری داشت.

با توجه به این که موتور برق های دیزلی آلاینده های کمتری تولید می کنند با استانداردهای زیست محیطی انطباق بیشتری دارند و به طبیعت آسیب چندانی وارد نمی کنند. گشتاور موتورهای دیزل ثبات بیشتری دارد و بنابراین می توان گفت تغییر فرکانس در این نوع از مولد کمتر است. از این جهت می توان گفت این دسته از مولدها برای وسایل برقی و دستگاهایی که از آن ها تغذیه می کنند خسارت های کمتری به همراه دارند.

مهم ترین مزیت موتور برق دیزلی نسبت به انواع بنزینی این است که منوکسید کربن کمتری تولید می کنند. همانطور که می دانید منوکسید کربن گاز بسیار خطرناکی است که می تواند در غلظت بالا موجب مرگ شود. نسبت تراکم سوخت دیزل بسیار بیشتر از بنزین است و به همین علت بازده حرارتی آن بسیار بیشتر است. با توجه بالابودن نسبت تراکمی در موتور های دیزلی توصیه می شود پیستون و سیلندرهای آن به شکل بهتری آب بندی شوند تا موتور برق عملکرد بهتری داشته باشد.

مزیت موتور برق دیزلی

قیمت موتور برق دیزلی بی صدا

یکی از نکاتی که هنگام خرید موتور برق باید در نظر داشته باشید این است که فرکانس صدای تولید شده توسط موتور برق در سطح پایینی قرار داشته باشد. بسیاری از موتور برق ها از نظر تولید صدا در سطح استانداردی نیستند و با ایجاد آلودگی صوتی می توانند آرامش شما را بر هم زنند به همین علت توصیه می شود قبل از خرید موتور برق در مورد میزان صدای تولید شده توسط موتور اطلاعات کافی به دست آورید. بی صدا بودن موتور برق دیزلی یکی از امتیازهایی است که بر قیمت آن تأثیر دارد. مسلماً موتور برق های دیزلی بی صدا قیمت کمتری نسبت به سایر انواع دارند.

بسته به این که ابعاد موتور برق چه اندازه باشد و توانایی آن برای تولید برق به چه میزان باشد قیمت متفاوتی خواهد داشت. موتور برق هایی که برای راه اندازی و کارکردن آن ها از سوخت گازوئیل استفاده می شود کارایی بیشتری دارند و سالم تر می مانند چرا که سوخت دیزل باعث می شود اجزای موتور اصطکاک کمتری داشته باشند.

قیمتموتور برق دیزلی بی صدا

کلام پایانی

در نهایت با توجه به معیارهای متفاوت می توان یک موتور برق را انتخاب و خریداری کرد. دسترسی به سوخت مورد نظر از مهم ترین عواملی است که هنگام خرید موتور برق برق باید به آن دقت داشت. موتور برق دیزلی ابعاد بزرگ تری دارند و به فضای بیشتری برای نگه داری از آن ها نیاز است. توانایی مولدهای دیزلی در تولید برق بیشتر از مولدهای بنزینی و گاز سوز است به همین علت قبل از خرید موتور برق با یک کارشناس برق مشورت کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

  • ario asadi
  • ۰
  • ۰

موتور برق نیز مانند همه وسایل دیگری که توسط انسان مورد استفاده قرار می گیرند، بعد از مدتی در عملکرد آن اختلال ایجاد و خراب می شود.  موتور برق از جمله وسایل تامین کننده برق در مواقع اضطراری می باشد. این دستگاه بر اساس نوع سوخت مصرفی در انواع مختلفی وجود دارد که متداول ترین آنها موتور برق بنزینی است. این نوع موتور برق از محبوبیت بسیاری در بین مصرف کنندگان برخوردار می باشد، چرا که دسترسی به سوخت آن نسبت به انواع دیگر آسان تر است.

در هنگام تهیه این دستگاه بهتر است انواعی که از تکنولوژی ساخت بالایی برخوردارند و از برند معتبری که احتمال خراب شدن آنها کمتراست، تهیه شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با معایب احتمالی موتور برق آشنا نماییم و دیگر نیازی به صرف هزینه های زیاد نباشد.

عیب یابی موتور برق بنزینی

عیب یابی دستگاه موتور برق

با وجود این که دستگاه های موتور برق به نحوی طراحی شده اند که علاوه بر تحمل بالا، سازگار با شرایط مختلف از لحاظ محیطی و کاری می باشند، اما این دستگاه ها هم مانند دیگر دستگاه های صنعتی دچار اختلالاتی می شوند که باید علت آنها بررسی و مرتفع گردند. در ادامه به برخی از این اختلالات و دلایل آنها می پردازیم:

استارت نخوردن دستگاه

استارت نخوردن موتور برق به دلایل ذیل می باشند که عبارت اند از:

موتور دستگاه گریپاژ نموده و دچار عیب شده است.

سطح روغن موتور کم می باشد.

عدم وجود سوخت کافی در مخزن سوخت دستگاه

عدم استفاده از سوخت مناسب دستگاه

ماندن بلا استفاده سوخت در دستگاه و عدم استفاده از آن

بسته شدن دریچه کاربراتور

وجود مشکل در باتری دستگاه

بسته بودن شیر سوخت، اهرم ساسات یا سوییچ قطع کن

امکان مسدودی در فیلتر هوا

کثیفی سر شمع

عدم استفاده دستگاه در محیط مناسب

روشن شدن دستگاه برای چند ثانیه و سپس خاموشی

وجود بار یا فشار بیش از حد بر دستگاه

کم یا بیش از اندازه بودن سطح روغن موتور دستگاه

اختلال در موتور

مشکل در بخش برق

مشکل در خازن

عیب در کاربراتور

اختلال در باتری و یا نیاز به شارژ مجدد آن

کشیده نشدن اهرم ساسات

 مسدودی فیلتر هوا

کثیف شدن شمع موتور

 

نوسان در توان دستگاه

مشکل در موتور و بخش برق

بار بیش از اندازه

کثیفی فیلتر هوا

نشت سوخت

پوشیده شدن آب بندها

پاره یا ساییده شدن شیلنگ بنزین

خرابی کاربراتور

خارج شدن دود زیاد از موتور

استفاده از سوخت نامناسب، استفاده از روغن موتور نامناسب و زیاد بودن سطح آن بیش از حد معمول، خرابی آب بندهای مخزن روغن و نشتی آن از مخزن روغن، از بین رفتن آب بند گاید سوپاپ موتور، شکسته شدن رینگ پیستون و نشتی روغن به سر پیستون، مافلر اگزوز دچار کربن گرفتگی شده باشد. علاوه بر این مشکلاتی مانند گریپاژ کردن مکانیسم استارت دستگاه، گریپاژ کردن موتور و پاره شدن کابل استارتر نیز می تواند باعث ایجاد این مشکل شود.

برق ندادن دستگاه

در صورتی که دستگاه برق تولید نمی کند یکی از موارد زیر را باید مورد بررسی قرار دهید. خرابی کلید محافظ بار، اتصال نادرست پریز به موتور برق یا اتصال کوتاه در کلید محافظ موتور دستگاه می توان باعث اینجاد این مشکل شود.

عیوب رایج در مورتور برق

راه های جلوگیری از اختلال در موتور برق

برای حفظ راندمان موتور برق باید برنامه ای منظم برای نگهداری و تعمیر برای آن داشته باشید. از جمله این موارد می توان به تعویض منظم روغن موتور و فیلتر هوای دستگاه و بررسی شمع موتور و تمیز کردن آن اشاره نمود. چک لیست های دوره ای برای سرویس و نگه داری دستگاه کمک می کند در صورت بروز مشکل قبل از این که به قسمت های دیگر دستگاه آسیب وارد شود آن را برطرف کنید.

برای این که از آسیب رسیدن به موتور برق بنزینی پیشگیری کنید باید مرتب سیم پیچی ها و اتصالات آن را بررسی کنید. قبل از روشن کردن دستگاه میزان سوخت و روغن دستگاه را بررسی کنید. سوخت را برای مدت زمان طولانی در موتور برق نگه داری نکنید. مخزن سوخت را بررسی کنید تا در صورت بروز نشتی آن ر ابرطرف کنید چرا که نشتی سوخت در موتور برق بنزینی باعث آتش و انفجار می شود. برای ایمنی بیشتر همیشه در کنار موتور برق کپسول آتش نشانی نگه دارید تا در صورت بروز حادثه بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن از بروز خسارت های بیشتر پیشگیری کنید.

  • ario asadi